Kategorie
Novinky - nepřehlédněte
-
Tričko k objednávce nad 3000Kč za 1kč 29. 01. 2025
-
23.12. - 17.1. ZAVŘENO 12. 12. 2024
-
Tričko k objednávce nad 3000Kč za 1kč 09. 11. 2024
-
Výprodej skútrů Aprilia 29. 10. 2024
-
19.-30.8.2024 ZAVŘENO 09. 08. 2024
Prohlédnuté produkty
Benzínová koloběžka Nitro scooters XG10 RACING
Nový model pro rok 2015!
NITRO SCOOTERS ® ORIGINAL.
Nitro scooters XG10 racing se vyznačuje jedinečnou 2-rychlostní převodovkou s manuálním řazením. RACING obouvá nízkoprofilové závodní (racing) pneumatiky o průměru 11" (28 cm). Profil pneumatiky je navržený pro rychlé řízení, jednoduchou a přesnou změnu směru s maximální stabilitou na silnici.
Odnímatelné sedlo za příplatek.
Převodovka
Tato motorová koloběžka patří již k nové generaci, která využívá patentovanou řemenovou převodovku s dvěmi rychlostmi - řazení manuálně přepínačem na řídítkách jako u horského kola.
Výhodou řemenové převodovky je minimální opotřebení a minimální nutnost údržby oproti starším "olejovým" typům převodovek.
Přenos síly na zadní kolo zajišťuje masivní řetěz, který je možné bez obtíží napnout během několika vteřin. Koloběžka používá unikátní převod, který zajišťuje ideální využití výkonu motoru.
Řadí se manuálně - na levé straně řídítka je umístěna páčka pro ovládání zařazené rychlostí. Použití je stejné jako u horského kola při přehazování předního tácu. První rychlost slouží k rozjezdu po kterém je nutné přeřadit na druhý stupeň. K jízdě využíváme především druhý rychlostní stupeň. Při jízdě do prudších kopců můžeme přeřadit na jedničku, která zvládne víceméně kterýkoliv kopec. Díky rozdělení výkonu motoru do dvou rychlostí lze s touto koloběžkou dosáhnout vyšších maximálních rychlostí než-li u jednorychlostních typů.
Musíme ovšem poznamenat, že bezpečné a příjemné užívání koloběžek je okolo 25 - 35 km/h.
Motor
Motor je shodný s ostatními benzínovými modely, tj. 2-takt o obsahu 49 ccm chlazený vzduchem. Díky kombinaci silného motoru a sportovního karburátoru s externím vzduchovým filtrem mají všechny koloběžky neočekávaně vysoký výkon.
Pro usnadnění startování je na karburátoru gumová pumpička a sytič. Startování je pak otázkou několika málo vteřin. Nádrž má objem cca. 1,1 l. a lze na ní ujet okolo 25 - 35 km. Zde záleží na váze člověka, stylu jízdy a terénu. Motor vyžaduje benzín Natural 95 a syntetický (polosyntetický) olej pro 2taktní motory. Mísení je v poměru 1:30 a je nutné tento poměr důsledně dodržovat (vše důkladně popsáno v manuálu, který ke koloběžce obdržíte).
Odpružení
Tento model je vybaven nejnovější generací předního odpružení. Ke zvýšení stability při přejíždění nerovností jsou použity masivní bočnice a nová přední nastavitelná pružina.
Přední vahadlové pružení funguje nově na principu uložení v ložiskách - tzn. minimální potřebu dotahování jistících šroubů, lehký chod pružení! Tuto inovací nabízí pouze značka Nitro scooters!!!
Brzdy & řídítka
Široká racingová řídítka jsou základním předpokladem pro snadné ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů. Pro zvýšení bezpečí je na řídítkách BMX obal s měkčeným podkladem.
Pravou rukou pak ovládáme páčku plynu a přední brzdu (jako u motorek...), levou rukou pak ovládáme zadní brzdu. Brzdové páčky mají z výroby integrované otvory (závity) pro možnost použití originálních zpětných zrcátek Nitro scooters, které značně přispívají k bezpečné jízdě v provozu.
Brzdový systém prošel pro rok 2015 velkou inovací - jsou použity tahu odolné sportovní páčky a nové brzdové kotouče (laserem vyříznuté). Zároveň došlo k výměně brzdových třmenů za nový cyklo typ "J.A.K.". Tyto brzdiče používá výhradně značka Nitro scooters. Mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší brzdiče. Koloběžka dokáže díky inovacím zabrzdit opravdu na pár metrech.
Ostatní
Tento model má obuté značkové 11" silniční pneumatiky pro jízdy po asfaltových cestách.
Použití odnímatelného sedla zvyšuje komfort z jízdy a pocit bezpečí při manévrování. Je výškově nastavitelné a je použitelné i pro vyšší osoby.
Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky.
Všechny koloběžky jsou před prodejem odborně seřízeny, jsou provedeny tyto úkony:
- první start motoru a seřízení spalování (karburátoru)
- kontrola / dotažení řemenů převodovky
- napnutí / promazání řetězu
- seřízení brzd
- seřízení předního odpružení a jeho součástí
- kontrola / dofuk pneu na předepsané hodnoty
- kontrolní jízda
- celková kontrola funkčnosti všech součástí
Technické inovace pro rok 2015:
- zesílená konstrukce - přední vidlice, bočnice předního odpružení
- nová přední pružina s nastavením tuhosti
- inovovaný skládací systém
- kvalitnější vzduchové filtry a táhla
- inovovaná převodovka
- nerezové brzdové kotouče se samochladícím efektem
- sportovní odlehčené brzdové páčky
Provoz na komunikacích
Koloběžky s pomocným motorem (tj.koloběžka, která je dodatečně osazena motorem a je možné jí provozovat i bez použití motoru odstrkováním) mohou být použity na komunikacích, pokud vyhovují vyhlášce MDČR č. 341/2002 Sb, příloha 13. Jsou pak zařazeny do skupiny jízdní kola, tzn. provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ.
Aby směla koloběžka s pomocným motorem na komunikace, nesmí být její výkon vyšší jak 1kW a její max. rychlost nesmí přesáhnout 25 km/h. Pokud máte zájem o koupi motokoloběžky, která plně vyhovuje dané vyhlášce, nabízíme odbornou úpravu Street legal. Ta spočívá v nastavení koloběžky na vyhláškou předepsané parametry.