- nové přední zavěšení ESS - dvoukanálový systém ABS - kontrola trakce ASR - Vespa multimedia platforma VMP pro připojení moderních smartphones.
Díky těmto technologiím se nová Vespa GTS stává jedním z nejmodernějších a nejbezpečnějších skútrů vůbec. Technika zahrnuje především nové zavěšení předního kola ESS představené nedávno u menších modelů Primavera a Sprint. Stále drží tradici pákového ramene ale nový systém podstatně snižuje třecí síly až o 50%. Samotný tlumič je nyní uchycen k mohutnému čepu místo předchozího uchycení pomocí několika šroubů. Toto řešení umožňilo větší zdvih a schopnost tlumit více nerovností vozovky aniž by to pocítil jezdec. Díky tomu je GTS nyní komfortnější i bezpečnější.
Navíc poprvé ve své historii velká Vespa nabízi volbu brzdového dvoukanálového systému ABS společně s kontrolou trakce zadního kola ASR. Významnou modernizací prošlo také osvětlení a přístrojová deska:
- do předních blinkrů je nově integrováno denní LED osvětlení - zcela nová přístrojová deska je v základu shodná s modely Primavera a Sprint a představuje skvělý kompromis tradičního ukazatele rychlosti a malého multifunkčního displeje zobrazujícího mnoho užitečných údajů, barevné řešení je naopak už cela odlišné od menších Vesp a podtrhuje individualitu nové GTS.
Podsedlový prostor je objemnější a pojme 2 otevřené Jet přilby. Samotné sedlo je komfortnější díky nové výstelce a potahu. V úložném protoru pod přístrojovou deskou je nově USB port pro dobíjení elektronických zařízení. VMP - Vespa Multimedia Platform (volitelné příslušenství) umožňuje propojit smartphone s řídící elektronikou skútru a zobrazovat simultálně mnoho zajímavých informací:
- rychlost - otáčky, okamžitý výkon i kroutící moment motoru - okamžitou i průměrnou spotřebu - průměrnou rychlost - napětí baterie - trasy, mapy a zájmové body (např. čerpací stanice) - stav pneumatik (pouze u verze s ABS/ASR) - Vespa "finder" který si pamatuje poslední polohu před vypnutím motoru
Na výběr jsou opět dvě verze, každá se dvěma motory: GTS 125/300 - elegantní, komfortní a vysoce praktická díky sériově montovanému zadnímu nosiči. Elegantní vzhled zvýrazňují leštěné ráfky a na výběr jsou 3 elegantní a decentní barvy vždy doplněné krémovým potahem sedla: ocelově modrá grigio dolomiti, tmavě modrá blu midnight a černá nero vulcano.
GTS Super 125/300 - sportovnější vzhled podtržený černými ráfky, černým sedlem s bílým lemováním a 4 kontrastními pastelovými barvami: nová zářivě modrá blu gaiola, bílá montebianco, červená rosso dragon a černá nero lucido.
Nové Grand Turismo GTS je opět skvělou ukázkou nových technologií, citu pro detail a moderní pojetí klasického designu.