Kategorie
Novinky - nepřehlédněte
-
Katalog Polini 2026 04. 12. 2025 -
24.11.–28.2.2026 KAMENNÁ PROVOZOVNA ZAVŘENA 24. 11. 2025 -
27.10.-31.10.2025 ZAVŘENO 20. 10. 2025 -
Tričko k objednávce nad 3000Kč za 1kč 29. 01. 2025 -
Tričko k objednávce nad 3000Kč za 1kč 09. 11. 2024
Prohlédnuté produkty
Aprilia Tuono V4 1100 RR + 3 roky záruka a asisteční služba
Tuono V4 patří již několik let mezi ultimativní naháče s velkým výkonem a ovladatelností superbiků. Jeho parametry z něj nyní dělají skutečnou zbraň pro silnice.
Hlavní změna pro modelový rok se odehrála na pohonné jednotce. Původní zdvihový objem se díky většímu vrtání zvětšil z 999 na 1.077 cm3. Tato změna byla provedena hlavně kvůli zvýšení maximálního výkonu.
Estetické změny zahrnují především novou kapotáž více připomínající RSV4, která opticky vyznívá subtilněji ale ve skutečnosti poskytuje lepší aerodynamickou účinnost a ochranu jezdce. Přepracované sedlo je opět pohodlnější, je umístěno o 15 mm níže a společně s rovnými řidítky zvyšují komfort jezdce.
Elektronika
- integrovaný systém managementu motoru využívá inovovaný Ride-by-Wire systém poskytující jezdci výběr ze tří nově koncipovaných palivových map RACE-TRACK-SPORT
- inovovaný systém APRC
- protiblokovací systém ABS
Management motoru RbW se třemi palivovými mapami má kompletně novou filozofii na základě zkušeností ze závodů WSBK. Všechny mapy mají nyní plný výkon, žádná z nich není omezena (tak jako dříve mapa ROAD u modelu 2014 a starších). Mapy byly přejmenovány, kdy dřívější mapa ROAD byla nahrazena mapou RACE a zcela změněny jejich charakteristiky, zejména brzdný účinek motoru, rychlost reakce plynové rukojeti a agresivita nástupu výkonu.
Na základě intenzivního testování silničních i závodních speciálů RSV4 i Tuono má nová mapa RACE pocitově nejklidnější reakci plynu a nejnižší brzdný účinek motoru, protože s tímto nastavením lze nejlépe ovládat velký výkon a točivý moment motoru a na závodní dráze tak dosahovat nejlepších časů. Tuto charakteristiku preferují i tovární jezdci ve WSBK.
Doporučené využití
- RACE: nejlepší výkon na závodní dráze - pro nejrychlejší časy
- TRACK: pro jízdu na okruhu s větší agresivitou - kompromis mezi RACE a SPORT
- SPORT: pro jízdu po silnici, největší "fun" faktor
APRILIA PERFORMANCE RIDE CONTROL (APRC)
Systém APRC se stává ze 4 modulů, které umožňují řídící jednotce motocyklu v reálném čase sledovat dynamické jízdní podmínky a měnit adekvátně nastavení motoru. Jezdec je schopen každou funkci měnit nezávisle navzájem od ostatních dle svých požadavků. Součástí systému je nový duální mód přístrojové desky ROAD / RACE, jehož přepínáním lze měnit parametry zobrazované na digitálním displeji.
1. ATC
omezuje kroutící moment motoru při prokluzu zadního kola ale umožňuje jezdci kontrolovat i boční smyk při akceleraci v závislosti na náklonu a poskytuje tak lepší cit pro kontrolu plynu. Jezdec může měnit v 8 stupních nastavení kdykoliv během jízdy pomocí joystiku na levém řidítku a přizpůsobit tak jeho funkci profilu a povrchu trati či stavu pneumatik, aniž by bylo nutné zavřít plyn či dokonce pustit řidítka. ATC lze kalibrovat po výměně pneumatiky.
2. AWC
management zabraňuje náhlým poklesům výkonu díky zaklapnutí nebo naopak přidání plynu a umožňuje tak dokonalou kontrolu zrychlení. Systém AWC lze také aktivovat nezávisle na ostatních součástech APRC přes přístrojovou desku a poskytuje 3 úrovně nastavení dle preference jezdce.
3. ALC
zajistí perfektní start díky jemné regulaci přenosu výkonu na zem. Jediné co jezdec musí udělat, je otočit plyn naplno a při zhasnutí světel pustit spojku. ALC má 3 stupně nastavení, opět pomocí menu na přístrojové desce ale změna je možná pouze při stojícím motocyklu a to současným stiskem obou tlačítek kontroly trakce na levém řidítku.
4. AQS
systém AQS v principu přerušuje zapalování na velmi krátký definovaný čas, díky tomu lze řadit bez ubrání plynu a vymáčknutí spojky. Systém spolupracuje s nově odstupňovanou převodovkou tak, aby omezil propad otáček při aktivaci funkce. Za účelem optimalizace funkce inženýři ze závodního oddělení vytvořili proměnlivou mapu přerušovacích časů v závislosti na otáčkách motoru.
ABS
Kromě druhé generace systému APRC je Tuono V4 nově vybaveno technologicky vyspělým protiblokovacím systémem ABS zajišťujícím maximální bezpečnost v provozu, který v žádném případě nesnižuje výkon na uzavřeních tratích. Systém ABS 9MP byl vyvinut ve spolupráci s firmou Bosch, váží pouhé 2 kg a využívá technologii RLM (zmírňování přizvedávání zadního kola při prudkém brzdění).
Navíc si jezdec může snadno v menu zvolit mezi třemi úrovněmi citlivosti nebo ABS úplně deaktivovat:
- Úroveň 1 Track: je použitelný na uzavřených tratích, ale zároveň je schválen i pro silniční provoz. Působí na obě kola a zaručuje maximální výkon i při ostrém brzdění v jakékoliv rychlosti. Díky tomuto nastavení neztratíte ani vteřinu, zároveň je při tomto nastavení deaktivován systém RLM (viz.výše).
- Úroveň 2 Sport: je určen pro sportovní jízdu na silniční komunikace. Působí na obě kola v kombinaci s aktivovaným systémem RLM, jehož účinek je progresivně založen na rychlosti motocyklu.
- Úroveň 3 Déšť: je zaměřen na jízdu na povrchu s nízkou přilnavostí, kdy je ABS více citlivé. Opět působí na obě kola a s aktivovaným systémem RLM.
Jakoukoliv z těchto tří úrovní ABS lze kombinovat s kteroukoliv ze tří palivových map motoru (Track, Sport, Road) tak, aby motocykl vyhovoval jezdcům s různými zkušenostmi a rozdílným stylům jízdy.
Rám a podvozek
Rám a kyvná vidlice jsou vyrobeny z hliníkové slitiny kombinací odlévaných a kovaných sekcí.
Zadní vidlice byla navíc prodloužena o 6 mm za účelem zlepšení trakce a omezení tendence ke zvedání předního kola. Navíc byla mírně upravena geometrie rámu změnou úhlu přední vidlice.
Komponenty podvozku představují současnou absolutní špičku:
- přední plně stavitelná vidlice Sachs, Upside-down o průměru 43 mm, zdvih kola 120 mm
- zadní hydraulický tlumič Sachs s nádobkou „piggy-back“ a progresivním přepákováním APS je rovněž plně stavitelný. Zdvih kola 130 mm
- tlumič řízení Sachs
Brzdy
Tuono V4 1100 je osazeno předním brzdovým systémem se zbrusu novými radiálními 4-pístkovými třmeny Brembo monoblock M432 a dvěmi 320 mm ocelovými kotouči. Použita je samozřejmě radiální brzdová pumpa.
Zadní plovoucí 2-pístkový brzdič BREMBO, lehký ocelový kotouč průměru 220 mm, pumpa s integrovanou nádobkou kapaliny.
Tak jako všechny modely i Tuono je standardně vybaveno pancéřovými brzdovými hadicemi.
S předními i zadními brzdami spolupracuje inteligentní systém ABS; popsaný v záložce "ABS".
- Váha 184 kg
- Motor Aprilia V4 65° 4-taktní, příčně uložený, kapalinou chlazený, DOHC – 4 ventily na válec, kombinovaný rozvod řetěz + ozubená kola, EURO 3
- Maximální výkon 175 HP (129 kW) at 11,000 rpm
- Objem palivové nádrže 18,5 litrů
- Přední pneumatika 120/70 ZR 17
- Zadní pneumatika 190/55 ZR 17
- Chlazení Kapalinou
- Max. kroutící moment 121 Nm at 9,000 rpm
- Alternátor 450W při 6.000 ot/min
