Zadali jste špatně Vaše přihlašovací údaje! OK Nová registrace Zapomněl/a jste heslo?
SKÚTRY, MOTORKY
ČTYŘKOLKY
NÁHRADNÍ DÍLY
TUNING
OBLEČENÍ A
DOPLŇKY

Aprilia Caponord 1200 Rally + 3 roky záruka a asistenční služba

Aprilia Caponord 1200 Rally + 3 roky záruka a asistenční služba

Nová verze Caponordu přináší významné změny a vylepšení pro cestovatele, kteří rádi opouštějí asfalt a vydávají se i na lehčí off-road.
Zásadní změnou je použití předního ráfku 19" a užšího zadního ráfku , které umožňují využít širokou škálu dostupných pneumatik s terénním vzorkem. Ráfky jsou vyplétané dráty, samozřejmě bezdušové.
Přední vidlice je zcela nová s typickým předsazením osy předního kola pro lepší jízdní vlastnosti v terénu.

Tento produkt již nelze objednat
Kód zboží : APR AP6148500 F02 71

Model Rally je standardně vybaven dalším zajímavým a velmi užitečným příslušenstvím. Celkový výčet výbavy je více než zajímavý:

  • elektronický management Ride-by-Wire : 3 mapy SPORT - TOURING - RAIN
  • dvoukanálové vypínatelné ABS Continental
  • třístupňová vypínatelná kontrola trakce ATC (Aprilia Traction Control)
  • elektronický podvozek ADD (Aprilia Dynamic Damping) upravený i pro jízdu mimo asfalt
  • tempomat ACC (Aprilia Cruise Control)
  • ochranné rámy motoru a bočních kapot
  • přídavná LED světla
  • větší nastavitelné čelní plexi
  • odolnější spodní kryt motoru a chladiče oleje
  • pevné hliníkové boční kufry
  • vyplétané ráfky, přední pneu 120/70 R19 / zadní pneu 170/60 R17

Caponord Rally je tedy již v sérii mnohem lépe vybaven pro cesty za dobrodružstvím.

Motor

  • Aprilia V 90° Twin
  • příčně uložený
  • kapalinou chlazený
  • DOHC – 4 ventily na válec
  • zapalování se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec
  • 125 koní (92 kW) při 8.000 ot./min.
  • točivý moment 115 Nm při 6.800 ot./min.

Elektronika

RIDE-BY-WIRE
Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami - SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Caponord razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:

  • sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
  • turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
  • dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu

APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS
Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům

SEMIAKTIVNÍ ODPRUŽENÍ aDD (Aprilia Dynamic Damping)
Zvýšuje cestovní komfort. Elektronický zadní tlumič lze nastavit pomocí združeného ovladače na řidítkách do čtyř předvolených režimů - sólo, sólo s kufry, duo a duo s kufry.

TEMPOMAT
U cestovních motocyklů nepostradatelný pomocník při nutných přesunech po dálnici. Při deaktivaci si pamatuje poslednízvolenou rychlost motocyklu.

Rám

Je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubováných vysokopevnostrními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.
Zadní kyvná vidlice je dostatečně robusní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.

Odpružení

Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS. Zdvih vidlice je 167 mm.
Zadní tlumič SACHS je asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici. Zdvih vidlice je 150 mm.
Elektronický přední i zadní tlumič lze nastavit pomocí združeného ovladače na řidítkách do čtyř předvolených režimů - sólo, sólo s kufry, duo a duo s kufry.
Caponord ve verzi Travel Pack se může pochlubit technologií Aprilia Dynamic Damping. Jedná se o semiaktivním pérování vyvinutém přímo továrnou Aprilia, na které se vztahují čtyři ochranné patenty. Cílem složitého systému je maximalizovat jízdní komfort a zvýšit ovladatelnost.

Klíčovým parametrem pro ADD řízení tlumení je rychlost zdvihu pružin. Na přední vidlici i v zadní části pérování je namontován senzor, který snímá rychlost zdvihu tlumiče. Dále jsou v systému zapojeny senzory snímající rychlost kol a snímač na páčce přední brzdy. Nasbíraná data pak postupují přes modul ABS a CAN do jednotky VCU (řídící jednotka pro ADD a ACC). Přes řídící jednotku jde do VCU ještě informace o točivém momentu, kde jsou data následně zpracována a je provedena korekce na tlumících jednotkách. Elektronická korekce je prováděna změnou předpětí pružiny a komprese. Zpětný útlum ovládá hydraulická brzda.

Systém je opatřen čtyřmi patenty:

  • První patent  - tlakový senzor namontovaný na přední vidlici, pomocí něhož se měří zdvih s velkou přesností.
  • Druhý patent „Exclusive MIX® alghorithm“  - zastřešuje dva řídící softwary: Sky-hook, který snímá nízkou frekvenci, a Acceleration Driven Damping, snímající vysokou frekvenci zdvihu. Data jsou poté filtrována algoritmem a výsledkem je lepší jízdní komfort a minimalizace kmitů přecházející do rámu motocyklu.
  • Třetí patent „Aprilia map-builder®“ - jedná se o systém, který dokáže reagovat na jakékoliv náhlé manévry jezdce a přizpůsobuje tak tlumení jeho jízdě. Systém builder nepřepíná do jednotlivých režimů, ale reaguje dynamicky v každých podmínkách a má tak velmi široký rozsah nastavení.
  • Čtvrtý patent - se pojí s elektronickým ovládáním předpětí zadní pružící jednotky, jmenuje se „Active Shock Absorber“ a reaguje rovněž dynamicky dle aktuální jízdy a především podle zatížení centrální jednotky.

Brzdy

Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky.
Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.

Výbava

Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu.

Standardní výbavou verze Rally je rovněž centrální stojan. Díky promyšlenému přepákování stojanu není problém postavit na něj motocykl i pro menší postavy.
Eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu.
Hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.

USB port

Pomocí něhož můžete na cestě nabíjet své elektronické zařízení. Caponord 1200 je vůbec první Aprilia, která momentálně komunikuje s telefony Iphone prostřednictvím aplikace, která je nebo bude ke stažení zdarma. V dohledné době se očekává i aplikace pro smartphony, které běží na platformě Android.

Zajímavostí je, že tento doplněk dokáže prostřednictvím jednotky Aprilia Multimedia Platform (propojení telefonu přes Bluetooth) komunikovat se všemi namontovanými senzory a tak můžete analyzovat například úhel naklonění motocyklu, procento otevření plynu, momentální využití výkonu a točivého momentu, ale i průměrnou či aktuální spotřebu paliva, tah motoru, protáčení zadního kola v procentech a jiné informace.

Součástí tohoto systému je podpora polohového systému GPS, pomocí něhož a speciální aplikace se dá analyzovat pozice motocyklu, takže v případě odcizení motocykl nahlásí svojí polohu.

při objednávce nad 1 500 Kč věrnostní body si můžete převést na slevový kupón
Technické specifikace daného produktu se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky produktů mají pouze informativní charakter. Běžná cena znamená výrobcem/dodavatelem doporučená koncová cena.