Kategorie
Novinky - nepřehlédněte
-
Tričko k objednávce nad 3000Kč za 1kč 29. 01. 2025
-
23.12. - 17.1. ZAVŘENO 12. 12. 2024
-
Tričko k objednávce nad 3000Kč za 1kč 09. 11. 2024
-
Výprodej skútrů Aprilia 29. 10. 2024
-
19.-30.8.2024 ZAVŘENO 09. 08. 2024
Prohlédnuté produkty
Aprilia Caponord 1200 Rally + 3 roky záruka a asistenční služba
Nová verze Caponordu přináší významné změny a vylepšení pro cestovatele, kteří rádi opouštějí asfalt a vydávají se i na lehčí off-road.
Zásadní změnou je použití předního ráfku 19" a užšího zadního ráfku , které umožňují využít širokou škálu dostupných pneumatik s terénním vzorkem. Ráfky jsou vyplétané dráty, samozřejmě bezdušové.
Přední vidlice je zcela nová s typickým předsazením osy předního kola pro lepší jízdní vlastnosti v terénu.
Model Rally je standardně vybaven dalším zajímavým a velmi užitečným příslušenstvím. Celkový výčet výbavy je více než zajímavý:
- elektronický management Ride-by-Wire : 3 mapy SPORT - TOURING - RAIN
- dvoukanálové vypínatelné ABS Continental
- třístupňová vypínatelná kontrola trakce ATC (Aprilia Traction Control)
- elektronický podvozek ADD (Aprilia Dynamic Damping) upravený i pro jízdu mimo asfalt
- tempomat ACC (Aprilia Cruise Control)
- ochranné rámy motoru a bočních kapot
- přídavná LED světla
- větší nastavitelné čelní plexi
- odolnější spodní kryt motoru a chladiče oleje
- pevné hliníkové boční kufry
- vyplétané ráfky, přední pneu 120/70 R19 / zadní pneu 170/60 R17
Caponord Rally je tedy již v sérii mnohem lépe vybaven pro cesty za dobrodružstvím.
Motor
- Aprilia V 90° Twin
- příčně uložený
- kapalinou chlazený
- DOHC – 4 ventily na válec
- zapalování se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec
- 125 koní (92 kW) při 8.000 ot./min.
- točivý moment 115 Nm při 6.800 ot./min.
Elektronika
RIDE-BY-WIRE
Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami - SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Caponord razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:
- sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
- turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
- dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu
APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS
Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům
SEMIAKTIVNÍ ODPRUŽENÍ aDD (Aprilia Dynamic Damping)
Zvýšuje cestovní komfort. Elektronický zadní tlumič lze nastavit pomocí združeného ovladače na řidítkách do čtyř předvolených režimů - sólo, sólo s kufry, duo a duo s kufry.
TEMPOMAT
U cestovních motocyklů nepostradatelný pomocník při nutných přesunech po dálnici. Při deaktivaci si pamatuje poslednízvolenou rychlost motocyklu.
Rám
Je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubováných vysokopevnostrními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.
Zadní kyvná vidlice je dostatečně robusní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.
Odpružení
Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS. Zdvih vidlice je 167 mm.
Zadní tlumič SACHS je asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici. Zdvih vidlice je 150 mm.
Elektronický přední i zadní tlumič lze nastavit pomocí združeného ovladače na řidítkách do čtyř předvolených režimů - sólo, sólo s kufry, duo a duo s kufry.
Caponord ve verzi Travel Pack se může pochlubit technologií Aprilia Dynamic Damping. Jedná se o semiaktivním pérování vyvinutém přímo továrnou Aprilia, na které se vztahují čtyři ochranné patenty. Cílem složitého systému je maximalizovat jízdní komfort a zvýšit ovladatelnost.
Klíčovým parametrem pro ADD řízení tlumení je rychlost zdvihu pružin. Na přední vidlici i v zadní části pérování je namontován senzor, který snímá rychlost zdvihu tlumiče. Dále jsou v systému zapojeny senzory snímající rychlost kol a snímač na páčce přední brzdy. Nasbíraná data pak postupují přes modul ABS a CAN do jednotky VCU (řídící jednotka pro ADD a ACC). Přes řídící jednotku jde do VCU ještě informace o točivém momentu, kde jsou data následně zpracována a je provedena korekce na tlumících jednotkách. Elektronická korekce je prováděna změnou předpětí pružiny a komprese. Zpětný útlum ovládá hydraulická brzda.
Systém je opatřen čtyřmi patenty:
- První patent - tlakový senzor namontovaný na přední vidlici, pomocí něhož se měří zdvih s velkou přesností.
- Druhý patent „Exclusive MIX® alghorithm“ - zastřešuje dva řídící softwary: Sky-hook, který snímá nízkou frekvenci, a Acceleration Driven Damping, snímající vysokou frekvenci zdvihu. Data jsou poté filtrována algoritmem a výsledkem je lepší jízdní komfort a minimalizace kmitů přecházející do rámu motocyklu.
- Třetí patent „Aprilia map-builder®“ - jedná se o systém, který dokáže reagovat na jakékoliv náhlé manévry jezdce a přizpůsobuje tak tlumení jeho jízdě. Systém builder nepřepíná do jednotlivých režimů, ale reaguje dynamicky v každých podmínkách a má tak velmi široký rozsah nastavení.
- Čtvrtý patent - se pojí s elektronickým ovládáním předpětí zadní pružící jednotky, jmenuje se „Active Shock Absorber“ a reaguje rovněž dynamicky dle aktuální jízdy a především podle zatížení centrální jednotky.
Brzdy
Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky.
Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.
Výbava
Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu.
Standardní výbavou verze Rally je rovněž centrální stojan. Díky promyšlenému přepákování stojanu není problém postavit na něj motocykl i pro menší postavy.
Eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu.
Hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.
USB port
Pomocí něhož můžete na cestě nabíjet své elektronické zařízení. Caponord 1200 je vůbec první Aprilia, která momentálně komunikuje s telefony Iphone prostřednictvím aplikace, která je nebo bude ke stažení zdarma. V dohledné době se očekává i aplikace pro smartphony, které běží na platformě Android.
Zajímavostí je, že tento doplněk dokáže prostřednictvím jednotky Aprilia Multimedia Platform (propojení telefonu přes Bluetooth) komunikovat se všemi namontovanými senzory a tak můžete analyzovat například úhel naklonění motocyklu, procento otevření plynu, momentální využití výkonu a točivého momentu, ale i průměrnou či aktuální spotřebu paliva, tah motoru, protáčení zadního kola v procentech a jiné informace.
Součástí tohoto systému je podpora polohového systému GPS, pomocí něhož a speciální aplikace se dá analyzovat pozice motocyklu, takže v případě odcizení motocykl nahlásí svojí polohu.