Novinky - nepřehlédněte
-
Velikonoce 29.3.-1.4.2024 20. 03. 2024
-
19.3.2024 ZAVŘENO 24. 02. 2024
-
Akce na skladové skútry Leden 2024 21. 01. 2024
-
Nový katalog Polini 2022 28. 12. 2021
Můj první skútr aneb jak si správně vybrat levný skútr
29.3.2013 Můj první skútr, moje první investice
Jaký skútr koupit? Šetřit při nákupu skútru a nebo si koupit skútr značkový? To a více se dozvíte v tomto manuálu pro nákup skútru od firmy skutry.cz
Jelikož máme s prodejem skútrů dlouholetou zkušenost, rádi se s Vámi o ni podělíme. Jak již znáte letité pořekadlo ´´LACINO DVAKRÁT PLACENO´´ je a bude pravdivé. Vybíráte skútr a máte rozpočet již stanovený? Přečtěte si tento průvodní manuál, ať neuděláte chybu s koupí skútrů. I já, když jsem si pořizoval svůj první nový skútr 50ccm někdy v 16 letech, koukal jsem na každou korunu. Tehdy se dal nejlevnější skútr čínské výroby pořídit za 32000Kč, nyní jsou za 17000Kč a žádnou hitparádu, mi věřte, s tím neuděláte, a poradit mi neměl kdo. Jednoduchá rada byla: Vem si 70000Kč a kup skútr značkový. Vím, teď si říkáte, od ledna 2013 jsou nově povolené skútry 125ccm k řidičskému oprávnění skupiny B, vezmu si svých 25000Kč co mám odložených a koupím skútr a budu šetřit, ´´mám to jen na ježdění do práce´´. Ale to je úplně špatně. To je ta nejhorší myšlenka, kterou zvažujete. Tedy jen pokud Vám Vašich naspořených peněz není líto. A proč? Je to jednoduché! Spočtěte si kolik každý den najezdíte do práce a z práce a pak vynásobte dny. Já osobně bych najezdil 13km do práce, 13km z práce a pak cca 10km jen tak navíc, to je 36km denně x 20dní to je 720km za pracovní dny a celkem za měsíc 1000km ať počítám jak počítám a už jen první myšlenka, že u levných skútrů bych měl být na 1. servisu v 500km na druhém servisu v 1500km nebo 2000km atd… by mě odradilo. Vždyť bych byl na servisu každý měsíc a utratil cca 1000Kč navíc, to bychom nic moc neušetřili, nemám pravdu? Skútr 125ccm pořídíte i do 25000kč, ale nemůžete tomu říkat skútr s velkým S. Má to řidítka, má to kola a má to design, ale že tlumiče netlumí jak na Aprilii, Vespě či další renomované značce, se nemůžete divit. Byli jste se podívat v cyklo prodejně na ceny kol? Slušné kolo Vám nabídnou s cenou od 15000Kč, za kterým si prodejce stojí a na kterém si můžete hned z prodejny vyšlápnout. Vraťme se ale zpět ke skútrům. V případě, že nemáte finance na to, abyste si pořídili značkový skútr 125ccm, který začíná běžně s cenou nad 40000Kč, spíše nad 50000Kč, proč si raději nekoupit skútr 50ccm značkový? Značkové skútry 50ccm 2T např. koncernu Piaggio umí jezdit i 70-80km/h dle typu skútru při základním odstranění restrikcí a omezovačů. Říkáte si, že je to málo? Říkat můžete, ale porovnat značkový skútr 50ccm s neznačkovým skútrem 125ccm nejde. Komfort a pohodlí zažijete jen na skútru značkovém a o tom, že na skútru budu o 5 minut později v práci, bych nějak nespekuloval. Přivstanu si, ale vím, že do práce dojedu. O tom si můžete pročíst spousty diskusních fór atd., kde se dočtete vše o skútrech čínské výroby a dozvíte se všechny klady a zápory. Samozřejmě jsou zákazníci, co s levným skútrem jsou spokojeni. To jsou ale nenároční lidé s trochou zručnosti a svedou si drobné úpravy a nastavení provést sami ve své garáži. Pokud nejste technický typ člověka, co si nezvládne sem tam něco dotáhnout a překontrolovat, doporučuji koupit skútr značkový, kde pravděpodobnost toho, že se Vám něco povolí, pokazí atd. je menší. Často se potýkáme s tím, jak dojde k první závadě, slyšíme že ´´vy jste nám to doporučil´´. Opak je pravdou, nedoporučujeme, snažíme se poradit v rámci možností, je to jen Vaše zvážení pro jaký typ skútru se rozhodnete a co se Vám líbí.
My doporučujeme kvalitu , kvalitní skútry mají servisní intervaly alespoň 2500km – 10000km, což uleví jak Vám tak i nám. Většina renomovaných značek s obsahem 125ccm má pravidelný servisní interval po 5000km, z čehož plyne, že do servisu nebudete jezdit moc často a to je správné, tak to má být .
Určitě se ptáte, proč inzerujete něco, co nedoporučujeme na svém webu? Slovo ´´nedoporučujeme´´ nepoužíváme a snažíme se nabídnout zákazníkům i skútry levné, na které seženete náhradní díly, což je velmi důležité. Skútr si ve většině případů nekupujete na rok a ani na dva a sami víte, že rozhodovat se musíte vy. My se za Vás rozhodovat nemůžeme.
Doufám, že Vám byl tento průvodník alespoň trochu k něčemu užitečný a přejeme Vám hodně ujetých KM bez nehod. 30. 03. 2013 |