Zadali jste špatně Vaše přihlašovací údaje! OK Nová registrace Zapomněl/a jste heslo?
SKÚTRY, MOTORKY
ČTYŘKOLKY
NÁHRADNÍ DÍLY
TUNING
OBLEČENÍ A
DOPLŇKY

Historie italské značky Vespa

Historie italské značky Vespa

Historie
„Malá“ Vespa se zrodila již v roce 1963, vybavená motorem 50cc, kdy Piaggio odpovědělo na novou legislativu na domácím trhu, umožňující řízení vozidel s motory 50cc bez řidičské licence. Od té doby Vespa prošla velkým vývojem, od čistě lokálního italského fenoménu až ke globální ikoně moderní a stylové městské mobility.
Z historie do současnosti - Vespa

60.-70.léta
Vespa „s malou karoserií" byla zrozena již na začátku 60-tých let (1963), ale její oblíbenost vz
Vespa 50 speciálrostla zejména na konci této dekády díky představení modelů "50 Special" (1969) a "Primavera 125" (1968). "50 Special" se díky svým hlavním přednostem – lehkosti a unikátnímu designu – stala fenoménem svobody a volného pohybu pro celou generaci mladých lidí.

Stejně jako 50ccm, také 125 Primavera představená v roce 1968 a její sportovnější verze ET3 zaznamenala velký úspěch. Díky kompaktním rozměrům oproti tehdy běžným modelům 125cc a velmi dobré ovladatelnosti představovaly perfektní volbu pro pohyb ve městech.

80.léta
80-tá léta znamenala pro „malou“ Vespu přechodné období. Mode
Vespa 125 primaveral PK se svými hranatými tvary nedosáhl nikdy příliš velké popularity. Nicméně Vespa předvídala budoucnost uvedením modelu PK automatic, prvnímu pokusu o spojení klasiky a moderní koncepce skútru.

90.léta
Velmi zásadní období pro značku: Agresivní konkurenční boj na trhu s malými skútry s automatickou převodovkou zpočátku znamenal pro Vespu významné snížení podílu na trhu. Vespa
Vespa 50 PK ale odpověděla na tyto výzvy představením velmi úspěšného modelu ET4, první skutečně „automatické“ Vespy. ET4 přinesla značce velký úspěch v celé Evropě.

Začátek 2. tisíciletí, 2000→
Nové tisíciletí bylo zcela zasvěceno fenoménu „malé“ Vespy: LX 50 a 125 se staly globální celosvětovou ikonou stylu a odlišnosti, skútrem jednoznačně preferovaným osobnostmi určujícími trendy - zpěváci, herci, celebrity.... Po celém světě mládež jezdí na Vespě, inspirována svými idoly.

Proč právě novou Vespu Primaveru?
- přitažlivost unikátního a ikonického designu

Vespa ET3 - pozornost pro detaily, barvy a módní trendy
- oslovení prestiží značky a její historií, která z ní dělá světovou značku, a také významem pojmu made in Italy
- hledání solidního a praktického vozidla, perfektního pro každodenní použití a rychlé cestování
- význam ekologie výroby a provozu, nízká spotřeba paliva

Více než 50let představuje „malá“ Vespa sen o svobodě pro mladou generaci. A “Primavera” reprezentuje ikonu tohoto snu.
Nyní je tento sen inovov
án díky moderním trendům a technologiím, použitým u unikátní a sofistikované Vespy 946.
Nová Vespa Primavera znovu nabízí splnění snu o svobodě a radosti ze života, díky moderní image, pokrokové konstrukci a evokujícímu stylu.

Základní vlastnosti nové Vespy Primavera

Design
-
nová karoserie a design
- nová ergonomie sedla
- nové detaily a čalounění
- nový design ráfků

Bezpečnost
-
11“ přední i zadní ráfek
- nové přední odpružení ESS
- kotoučová a bubnová brzda

Komfort
- větší rozvor mezi koly

- více místa pro řidiče i spolujezdce
- podsedlový prostor pro 1 int.přilbu
- hmotnost téměř stejná jako u LX

Technologie
- LED denní osvětlení a zadní
světlo
- nová přístrojová deska
- motory 50 2s a 4s4v, 125-150 3v

Vespa Primavera dědí exkluzivní a rafinovanou eleganci Vespy 946 při současném zachování původního tvaru. Díky tomuto řešení Primavera přebírá jedinečnost nejluxusnějšího modelu všech dob a zároveň si ponechává funkčnost a komfort skútru pro denní městskou mobilitu.
Zvláštní péče byla věnována i těm nejmenším detailům: díly s chromovým povrchem, stupačky spolujezdce - to vše dělá Primaveru unikátní.
Návrh karoserie představuje nové řešení jak vytvořit více místa pro nohy při zachování původních vzdáleností mezi sedlem a řidítky.
Navíc podnožky jsou v centrální části užší takže jezdec může snadněji a pohodlněji ponechat nohy na vozovce během stání.
Tvar sedla byl navržen za účelem poskytnutí maximálního komfortu při jízdě a současně snadného nástupu i sesednutí.

Primavera přináší důležitou inovaci:
kompletně nové přední odpružení
ESS (Enhanced Sliding Suspension), které díky lepším jízdním vlastnostem poskytuje vyšší komfort i bezpečnost.
Nové odpružení bylo zcela přepracováno za účelem snížení třecích sil a zvýšení ovladatelnosti.
Tlumič, dříve uchycený pomocí 2 šroubů, je nyní fixován pomocí kotvícího čepu.
Toto nové řešení navíc i zlepšuje des
ign Primavery.

Přístrojová deska Primavery nastavuje nové standardy v použití technologií.
Kombinuje analogový ukazatel rychlosti a LCD displej zobrazující celkový stav km, denní počítadlo km, zásobu paliva v nádrži a hodiny. Po obou stranách LCD displeje jsou umístěny kontrolky
Nová přístrojová deska reprezentuje perfektní kombinaci tradice a inovace.

Technologickou úroveň Primavery podtrhuje také systém osvětlení díky využití LED technologie. Přední denní osvětlení DRL a zadní brzdové světlo jsou tvořeny LED světly – moderním a elegantním řešením.
Největší inovací je LED přední denní osvětlení DRL (daytime running lamp) - pouze u verzí 125 a 150ccm.
Obdobně jako u exkluzivní Vespy 946 je DRL osvětlení perfektně integrováno do předních blinkrů. Díky tomu zůstává přední plocha karoserie stylově čistá.

Základní vlastnosti - technologie Motoru.
Primavera je vybavena obdobnou kompletní řadou motorů jako předchůdce LX:
- 50cc 2s a 4s4v ie.
- 125-150cc 3V i.e.
Tyto motory představují vrchol z hlediska technologie, výkonu a spotřeby paliva.
Motor 125cc 3V poskytuje dle norem WMTC 2.
1 spotřebu cca 47 km/l – jednu z nejnižších ve své kategorii.
Tyto motory představují vrchol z hlediska účinnosti, s mimořádnými servisními intervaly každých 10.000 km.

Detailní vlastnosti.
Piaggio Design Centre díky zkušenostem z vývoje 946 využilo několik výrazných nových linií povrchu karoserie, které bez narušení měkkých tvarů typických pro značku představují zcela nový moderní a dynamický design.
Primavera dědí exkluzivní a rafinovanou eleganci modelu 946 a současně drží celkový základní tvar. Díky tomu neztrácí nic ze své funkčnosti a komfortu skútru určeného primárně pro denní použití.
Přední panel se vrací k vlastní tradici značky, zajišťující primárně krytí sloupku řízení. Tento prvek, známý také jako «kravata», má nepravidelný tvar – úzký nahoře a postupně se rozšiřující směrem dolu.
Vespa 946 rovněž využívá tento tradiční stylistický prvek, i když ještě více tvarově zvýrazněný a futuristický. Naproti tomu Primavera zmírňuje extravaganci modelu 946 díky čisté linii plochy bez chromových detailů.
Hlavním mottem Primavery je inspirace tradičními tvary Vespy a jejich transformace do moderních linií.
Jedním z nejpůsobivějších příkladů jsou boční tvary zadní části karoserie, zvané «tváře». Jejich finální tvar je velmi dynamický a čistý zároveň, díky vynechání jakýchkoliv plastových lišt a dílů.

Rozměr 11’’ pro přední i zadní kolo představuje ideální kompromis mezi dvěma základními charakteristikami pro městský skútr - bezpečností a obratností.
Ráfky přebírají od předchůdce LX 6-ti paprskový design ale přinášejí nové a dynamičtější linie.
Výrazným prvkem tachometru je LCD displej ve spodní části, který zobrazuje důležité informace: celkový stav km, denní počítadlo, stav paliva v nádrži a hodiny. Tlačítko denního počítadla je nyní umístěno na pravé straně vedle rukojeti plynu – přepínač MODE. Všechny postranní přepínače u řidítek jsou nyní odděleny na vzájem, jako tomu bylo u starých Vesp.

Vespa je opět vyrobena celá z oceli avšak kompletně přetvarovaná, ponechává si klasickou konstrukci: svařovanou z ocelových lisovaných částí. Pečlivý design jednotlivých částí umožnil bez významného navýšení hmotnosti zvýšit tuhost a to i při současném zvětšení celkových vnějších rozměrů. Vlastnosti karoserie a kvalitnější konstrukce jsou umožněny díky nové plně automatické svařovací výrobní lince.
Nový design karoserie také zvyšuje komfort díky novému
umístění baterie ve středovém panelu. Toto řešení v důsledku snižuje těžiště a tím zlepšuje ovladatelnost a stabilitu.
Dalším benefitem přemístění baterie je větší pod-sedlový prostor včetně měkkého textilního krytu, nyní o objemu 16,6 ltr., dostatečný pro 1 plnohodnotnou přilbu. Sedlo lze nyní snadno odjistit u modelů 125 a 150ccm pomocí tlačítka v přední přihrádce pod řidítky - obdobně jako u modelů GTS.




06. 12. 2013