Zadali jste špatně Vaše přihlašovací údaje! OK Nová registrace Zapomněl/a jste heslo?
SKÚTRY MOTORKY
A ČTYŘKOLKY
NÁHRADNÍ DÍLY
TUNING
OBLEČENÍ A
DOPLŇKY

Kompletace skútru Kingway Euroboy 50ccm 2T

Kompletace skútru

Kompletace skútru Kingway Euroboy 50 2T

Návod poskládání skútru krok za krokem

Pokud jste si objednali skútr neposkládaný a baví Vás si v dílně hrát, tak tu máme právě pro Vás podrobný návod na kompletaci skútru Kingway Euroboy 50 2T. Postup není nijak zvlášť náročný, ale přece jen je tu pár špeků, které je důležité před prvním nastartováním zkontrolovat a popřípadě jej přenastavit. Celá montáž zručnému kutilovy zabere necelé 4 hodiny práce. Nyní se krok za krokem podíváme jak na to:

Co budeme potřebovat?

  • Plochý a křížový šroubovák
  • Klíč na dotažení nosiče kufru vel.12
  • Klíč na šrouby vel.10
  • Klíč na dotažení krku řídítek 2x vel.14
  • Klíč na dotažení předního kola vel.14,17
  • Kompresor nebo ruční hustilku
  • Benzin Naturál 95 + Olej scooter 2T
  • Čistící prostředky

Vše výše vyjmenované převážně každý kutil v dílničce má, tak se do toho vrhnem.

1) Berme montáž úplně od zadní části skútru: Namontujeme podložku SPZ, kterou připevníme dvěma Ø 6 šrouby s celoplošnými podložkami (Vaší SPZ pouze nacvaknete). Dotáhneme spodní šroub tlumiče pérování. Odmontujeme podsedlový prostor, abychom mohli namontovat držák kufru a nastavit palivovou soustavu.

Montáž SPZŠroub tlumičePodsedlová částPodsedlová část

2) Namontujeme držák kufru a přejdeme k přenastavení podtlakového kohoutu spolu s palivovými hadičkami a filtrem. Ptáte se proč? Odpověď na tuto otázku je snadná: Podtlakový kohout je výš než je hladina palivové nádrže a pak dochází k potížím se startováním při poloprázdné nádrži. Vašim úkolem je ohnout držák i s podtlakovým kohoutem pod úroveň pal. nádrže, aby k tomuto jevu nedocházelo. Dále jsou na řadě pal. hadičky viz. foto PŘED a PO.

Držák kufruDržák kufruPalivový kohout s hadičkami předPalivový kohout s hadičkami po

 3) V tomto kroku se zaměříme na nastavení karburátoru. První krok, který učiníme, bude zvednutí jehly šoupátka. Proč zvednout jehlu? Abychom zamezili při rozjezdu tarokování nebo vynechávání motoru, je nutné správně nastavit jehlu karburátoru. Funkce nastavení jehly pracuje jen v 1/3 otevření plynu. V našem případě posuneme jehlu nahoru tím, že přesuneme segrovku směrem dolů. Dojde k obohacení směsi a tím se zamezí vynechávání motoru při rozjezdu. Dále nastavíme bohatost směsi tzv: (Vzdušníkem). Vzdušník zašroubujeme nadoraz a pak následně povolíme o 1,5 otáčky tj. 540°. Volnoběžné otáčky nastavíme až podle potřeby. Po nastavení bohatosti směsi se podíváme na plovákovou komoru a trysky. Z karburátoru sejmeme plovákovou komoru, kde uvidíme hlavní trysku Ø 62 a zapuštěnou vzdušníkovou trysku. Obě trysky vyšroubujeme a zkontrolujeme jejich čistotu. Pokud by byla jedna z nich přicpaná, je nutné ji vyčistit a následně zašroubovat. Pak nás čeká poslední krok a to nastavení plováku karburátoru, která je jednou z velmi důležitých kontrol při montáži karburátoru. Někdy se stane, že plovák uzavírá přívod paliva moc pozdě (moc vysoko) a je potřeba jej nastavit. Nastavení uděláte následovně: na přívod benzínu do karburátoru si napojíte hadičku, do které budete tlačit vzduch a pohybem plováku zjistíte, kdy se uzavírá přívod paliva do plovákové komory. Příliš nízká hladina v plovákové komoře by způsobovala příliš chudou směs a následné přehřívání motoru a tím i poškození některých částí motoru. Příliš vysoká hladina plovákové komory by pak způsobovala přeplavování. Správně nastavená poloha plováku by měla být ve vodorovné poloze s přírubou karburátoru viz.: foto

KarburátorŠoupátkoJehla seriováJehla

Nastavení bohatosti směsi (vzdušníku)Plováková komoraNastavení plováku karburátoru

4) Nyní následuje samotná montáž karburátoru. Karburátor vsadíme do gumové propojky a dotáhneme šroubové spony na obou koncích. Pozor!! Gumová propojka musí být dobře nasazena a utažená. V případě špatného utažení může dojít k přisávání tzv: (falešného vzduchu). V důsledku to pak může zapříčinit špatný start, přehřívání motoru apod.. Dále pak zapojíme benzínovou hadici a připojíme vzduchový filtr, který musí být opět dokonale slícován a dotažen. Abychom měli motor defakto připravený k nastartování nám zbývá poslední krok a to utažení zapalovací svíčky a nasazení fajfky.

Zapojení karburátoruZapojení karburátoru 

5) V tomto kroce dokončíme zadní část skútru a to tím že vsadíme zpět podsedlovou část a přišroubujeme ji. Dále zaktivujeme akumulátor převrácením nádobky elektrolitu a následným naražením. Po jeho naplnění necháme akumulátor chvíli odvětrat a zaděláme krycí lištou. Nezbývá nic víc, než akumulátor zapojit a následně vyzkoušet kompletní elektroinstalaci. Po zapnutí klíčku vyzkoušejte jestli vše funguje tak jak má.

AkumulátorAkumulátor

6) Posledním zásadním krokem bude kompletace přední částí skútru. Nejprve provedeme utažení řídítek. Po dotažení se pustíme do kompletace palubové desky, která je na 8 šroubech přichycená ke kapotáži skútru. Do přístrojové desky poté zasuneme štít a přišroubujeme pouze dvouma šrouby. Celá palubní deska je překrytá lištou, která se nasune po bocích do palubní desky. Ve spodní části se lišta zasune do výřezu v plastech mezi světly a přišroubuje se jedním středovým šroubem. Nyní stačí pouze zacvaknout plastovou krytku středového šroubu. Abychom dokončili vrchní část, namontujeme zpětná zrcátka a nacvakneme krytku brzdové páčky. Nyní utáhneme osu předního kola a přišroubujeme blatníček.

Šroub řídítekŘídítkaMontáž přístrojové deskyMontáž štítu

Montáž krycí lištyKrytkaDotažení kola a blatníku

7) Už jen skútříka vyčistit, nalít benzín, olej a můžeme vyrazit :-). Přejeme Vám hodně ujetých kilometrů a hlavně bez nehod.

 

 


 

 

 


DomůDomů